נולדתי במדינת אוזבקיסטן הרחוקה, שהייתה בזמנו חלק מהגוש הסובייטי.
בשנת 1990, כשמלאו לי 13 שנים עליתי עם משפחתי ארצה.
את צעדי הראשונים בתחום הצילום עשיתי עוד במולדת הישנה, עם מצלמת פילם וסרטי שחור לבן.
ימים ספורים לאחר שחרור מצה"ל בשנת 2000 רכשתי את המצלמה הדיגיטלית הראשונה שלי, כבר בשלב הזה ידעתי שתחום הצילום האהוב עליי הוא צילום טבע.
אבל מהר מאוד נוכחתי לדעת שמצלמת פוקט מגבילה מאוד את מרחב היצירה, ולכן ב-2004 התקדמתי למצלמת רפלקס דיגיטלית.
מכאן והלאה הרומן ביני לבין צילום טבע הלך והתהדק...
אותה אהבה לטבע היוותה מקור הדחף ללימודי התואר במדעי החיים, אותם סיימתי בשנת 2006.
עבודותיי פורסמו בספרים,
עיתונים ומגזינים מובילים בעולם,
בין השאר במגזינים כמו
Natioanal Geographic, BBC Wildlife וזכו במספר תחרויות צילום.
הצהרת אומן
העבודות המוצגות כאן הן פרי אהבתי לטבע פראי ולצילום.
בעזרתן אני מנסה להציג בפניכם את עולם הטבע שאני מכיר ומוקיר.
עולם שלצערנו הולך ומצטמק בקצב מסחרר במדינתנו הקטנה,
בה נושא הטבע והסביבה נדחק לשולי השיח הציבורי בגלל בעיות פוליטיות וביטחוניות היום יומיות.
אתם מוזמנים להצטרף אלי למסע העובר בין נופי הארץ והעולם לאור היום או תחת שמיי כוכבים,
מסע הפותח חלון אל עולם צבעוני, מגוון ועוצר נשימה של ציפורי ארץ ישראל.
|
על הקצה (צילום ע"י מיכאל בלנקי)
|
|
יצא לי לטייל מעט בעולם ולצלם במדינות שונות ומקומות מדהימים,
ביניהם באלפים שוויצריים, בדולומיטים האיטלקיים, איסלנד, סיביר, צרפת, גרמניה, צ'כיה, קרואטיה, טורקיה, גאורגיה, ארה"ב, קנדה, תאילנד, לאוס ועוד...
אבל הדבר היפה בצילום טבע, הוא שאפשר לחוות אותו גם בשלולית הקטנה מאחורי הבית. מה גם, שכדי להביא את הצילום לרמת אומנות, נדרשים לימוד, התעמקות ורגישות רבה לנושא בו מתמקדים
וכל אלה דורשים שהייה ארוכה באותו מקום.
לכן רוב צילומיי הטובים יותר צולמו בארץ, במקומות החביבים עליי, אליהם חזרתי שוב ושוב.
לא פעם אני מוצא שיש לי תמונה בראש ואני מחכה חודש, שנה או אף יותר, עד שיבשילו התנאים לצילום אותו פריים.
בנסיעותיי לחו"ל אני אפילו לא טורח לקחת אתי את ציוד צילום הציפורים למשל, כי צילום ציפורים דורש היכרות אינטימית עם הנושא ושעות רבות של עבודת שטח, זמן שלרוב אין לנו בחו"ל.
|
מצלם (צולם על ידי אחד הסטודנטים בקורס צילום נוף שהדרכתי - דני ברוכמן)
|
|
שיטות עבודה
שיטות העבודה שלי שונות, משתנות ומתפתחות עם הזמן,
אני יכול לצלם עם עדשת טלה-פוטו קיצונית כמו ה 500 מ"מ או רחבה ביותר כמו עדשת עין הדג,
במצלמות דיגיטליות כמו גם בציוד פילם, הכל בהתאם לצורך ולנושא העבודה. אני שולט בצורה מלאה בכלים הדיגיטליים של פוסט פרוססינג, משתמש בהם, ועם זאת מאמין
שצילום, בכדי להישאר צילום ולא לעבור למגרש האומנות הדיגיטלית צריך להיות מהימן למקור שצולם.
לדוגמא: אם בתמונה אחת, הנוף מקורו מצילום אחד והירח בצילום אחר זאת בשבילי עבודה דיגיטלית ולא צילום גרידא.
אומנות דיגיטלית לחלוטין לא מבוטלת ובהחלט יש לה מקום, רק לצד עבודה כזאת ראוי לציין את מהותה.
|
סופו של יום מעל נופי הפרא של
ים המלח
(צולם על ידי עמית האס)
|
|
ישנם צילומים של תוצאה רגעית, פשוט להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, ווישנם כאלה שאני מדמיין ומתכנן שנים. אחד הדברים שלוקח ממני הרבה יותר זמן מצילום עצמו זהו תכנון, חקר הנושא ועבודת שטח.
לא פעם בשביל להשיג תמונה מיוחלת אני עושה דברים שלעין הצופה מהצד יראו תמוהים, אם זה לטרק למקומות נידחים עם הציוד על הגב, לבלות 8 שעות מבלי לזוז במסתור בטמפרטורה של 45 מעלות בציפייה דרוכה לשועל שיופיע למשל, או לעמוד במים קפואים של נחל הררי,
ולא פעם התמונה מתמהמהת מלהגיע. עם זאת, אני נורא נהנה מהתהליך והציפייה כך שבכל מקרה יוצא מורווח!
|
על קרח חלקלק לצד מפל ענק, צולם ע"י אלרואי דוד במהלך
מסע לאיסלנד
|
|
|
פסגות האלפים (צולם על ידי פליקס פיבוברוב)
|
|
|
מתוך הסבך (צולם על ידי רפאל מיכאלוב)
|
|
|
נבלע בשטח (צולם על ידי עמית האס)
|
|
ציוד הצילום שלי
כאחד שאינו מאמין בפשרות כאשר מדובר באיכות התוצאה הסופית, אני משתמש בציוד צילום מהשורה הראשונה.
אז נכון שאומרים, ובצדק, שהצלם עושה את התמונה ולא הציוד, אבל מצד שני למה לבחור?
בשביל להוציא את המיטב בכל תחום של צילום, צריך שילוב של כשרון, היכרות אינטימית עם הנושא, ציוד מתאים וזאת לא הרשימה המלאה.
להלן רשימת מצלמות ועדשות בהם אני משתמש:
Canon EOS 5d Mk4
Two Canon film cameras EOS 33
Canon 500mm f/4 L IS lens
Canon 70-200 f/2.8 L IS lens
Canon 16-35 f/4 L IS lens
Canon 24mm f/2.8 lens
Sigma 15mm f/2.8 Fisheye Lens
Canon x1.4 Teleconverter
Canon x2 Teleconverter
Really Right Stuff TVC-23 Mk2
Markins QBall Q3 - Ball Head
|
|
|